kultuvo predavane po btv rejtingt mu udari dnoto

spirat kultuvo predavane po btv rejtingt mu udari dnoto

Нова телевизия ще прекрати излъчването на „Муха в супата“ – предаването, което тази пролет замени добре познатото кулинарно шоу „Черешката на тортата“, съобщава „Уикенд“. Форматът, който в социалните мрежи бе определен като „несръчна телевизионна чикия“, бързо отбеляза спад в рейтинга. Единствено риалити проектът с Николета Лозанова, който беше в ефир само две седмици, е отчел по-ниска гледаемост в сравнение с продукцията с шеф Иван Манчев и актьора Иво Аръков.

Само три седмици след дебюта си интересът към „Муха в супата“ почти напълно е затихнал. При старта на 26 май, когато предаването беше представено като „кулинарно криминале“, Нова телевизия постигна добри резултати по гледаемост. Това не беше изненадващо – шоуто стартира в най-гледаното време, веднага след финала на популярния риалити формат „Хелс Китчън“. По принцип там се излъчва и „Черешката на тортата“.

В „Муха в супата“ участват добре познатите от кулинарните предавания Иво Аръков и Иван Манчев. Очаквано, почитателите на тези формати се заинтересуваха от новото шоу. Много бързо обаче стана ясно, че предаването използва вече познати и изчерпани персонажи, които зрителите са виждали многократно. Липсваха нови идеи и различно съдържание – нито рецепти, нито техники бяха показани, а т.нар. „муха“, която трябваше да затрудни готвачите, се разкриваше още в началото, което премахваше всякаква интрига. Постепенно зрителите се отдръпнаха и три седмици след старта, предаването вече е към своя край, като шансът за втори сезон изглежда много малък.

Официалните социални платформи на „Мухата“ са напълно неактивни. Публикациите там рядко получават повече от един-два коментара, а Фейсбук страницата е събрала само 2000 харесвания. За сравнение, „Черешката на тортата“ има 190 000 последователи и много коментари под всяка публикация. Ключовата разлика е, че „Черешката“ освен забавление, дава и ценни идеи за рецепти, украса на масата и кулинарни съвети, докато „Мухата“ не предлага практическо съдържание. Изглежда, че от Нова телевизия не са взели това предвид при промяната, но са реагирали навреме, като са взели решение да спрат формата, за да запазят публиката си.

Въпреки всичко, целият сезон вече е заснет и се излъчва на запис. Заради вложените средства епизодите ще бъдат показани до края. Все още не е ясно дали ще ги излъчат наведнъж през лятото или ще ги разпределят – част сега, а останалите около Нова година. Със сигурност обаче нов сезон не се планира. Освен това, според информация на „Уикенд“, бюджетът на „Мухата“ е почти двойно по-голям от този на доказаната „Черешка“.

В крайна сметка експериментът с новия формат не оправда очакванията. Решението телевизията да спре предаването е напълно логично при сегашните обстоятелства.

Този случай ясно показва, че смяната на телевизионни формати не винаги води до успех, особено ако липсва новост или нещо полезно за зрителите.

Очевидно зрителите търсят не просто забавление, а и практична стойност от кулинарните предавания. В случая с „Муха в супата“ това отсъстваше и резултатите не закъсняха.

Каква е вашата реакция за статията?

Доволен
0
Щастлив
0
Харесва ми
0
Не съм сигурен
0
Не ми харесва
0

Може би ще имате интерес и към тази статия :

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *