Автоматично получаваш двойна глоба от КАТ, ако нямаш…
Планира се въвеждането на напълно автоматизирана система за налагане на санкции – човешко участие в процеса няма да има. При засечено превишаване на скоростта, електронният фиш ще се генерира автоматично и ще бъде изпращан на посочения електронен адрес. Ако не е предоставен имейл, глобата ще се удвоява. При невнасяне на санкциите ще се пристъпва към сваляне на регистрационните табели, като тази мярка ще се прилага особено стриктно спрямо чуждестранните водачи, съобщават от Парите ни.
Целта на тези промени е да се възстановят редът и дисциплината по българските пътища. Страната трябва да спре да води класациите по пострадали и загинали при пътни инциденти. Това коментира вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов, който пристигна в Бургас с пътнически влак от София.
– „Контролът по пътищата на страната ще бъде засилен чрез интеграция на информационните системи на институциите”, съобщи той.
През последните два дни са регистрирани шест тежки пътни произшествия, като най-често са били замесени самокатастрофирали камиони. Според данните основната причина е превишената скорост, отчетена от тахографите. Има случаи, в които камиони са се движили с 90 км/ч в зони с ограничение 50 км/ч, което е довело до сериозни последствия за останалите участници в движението.
– „Основният проблем е човешкият фактор – липсата на преценка и отговорност у водачите. Въпреки това, състоянието на пътната инфраструктура също е допринасящ фактор. Държавата остава длъжник по отношение на безопасността на пътната мрежа”, заяви Караджов.
Какви са глобите, ако говорите по телефона, когато шофирате, у нас и в чужбина
Караджов уточни, че КАТ, ДАИ и ТОЛ управлението работят по интеграция на своите информационни системи.
Това ще позволи по-ефективна координация и контрол. Например, ако електронен кантар установи претоварване на ТИР, информацията ще се предава незабавно и нарушителят ще бъде спрян на следващия контролен пункт.
Проверките разкриват и други видове нарушения, най-често свързани с неспазване на задължителни почивки от страна на водачите. В момента се обработват данни за над 470 превозни средства и техните шофьори.
С новата система се очаква промяна в подхода към контрола по пътищата, като технологиите ще осигурят повече прозрачност и справедливост.
Внедряването на автоматизирани технологии се утвърждава като ключово в управлението на пътната безопасност. Предстои да се види какъв ще бъде истинският резултат от тези нововъведения.
Автоматизацията в пътния контрол е логична стъпка предвид нуждата от по-строг и справедлив надзор. Ще е интересно да се проследи дали очакваният ефект ще се реализира на практика.



























