Нова конкуренция за „Лидл“, „Кауфланд“ и „Билла“ – голям играч стъпва у нас!

Големите играчи „Лидл“, „Кауфланд“ и „Билла“ в България може би няма да запазят водещата си позиция завинаги.
Френската верига „Карфур“ обяви „връщане на магазините и продуктите“ на марката у нас, като това ще стане чрез гръцкия франчайзинг партньор „Ритейл енд Мор“. Компанията възнамерява да осигури „подфранчайзинг на марката Карфур“ за около 20 обекта. Новината идва от френския ритейлър, като е цитирана от Франс прес и БТА.
„Ритейл енд Мор“, който пое франчайза на „Карфур“ през 2022 г., в момента води разговори с няколко български фирми за възможен подфранчайзинг, сред които е и веригата „Паркмарт холдинг“, основана от Добромир Андонов през 2018 г., според информация от „Карфур“. Освен това, френската компания има планове за „10 нови франчайзинг пазара до 2026 година“.
В следващите месеци магазини на „Паркамарт“ в различни региони на страната ще бъдат преобразувани под бранда „Карфур“.
По думите на главния изпълнителен директор Василис Стасинулиас, „Ритейл енд Мор“ скоро ще разполага с 50 магазина „Карфур“ в Гърция. – „С гордост и радост очакваме да станем партньор на „Карфур“ в България и сме уверени, че предлаганите продукти ще отговорят на очакванията на българските потребители. За нас е чест да включим „Паркмарт“ в бъдещата мрежа на магазини „Карфур“ у нас“, казва той в официалното съобщение на френската компания.
„Карфур“ стартира присъствието си в България през 2009 г. чрез тогавашния си гръцки франчайзингополучател „Маринопулос“. През 2016 г. обаче „Маринопулос“ спря да бъде франчайз партньор на марката.
– „Изключително сме щастливи, че следващата година ще можем отново да представим на българския пазар световно признатата марка „Карфур“ и да предложим на потребителите висококачествени продукти, които заслужават. Нашата основна задача продължава да бъде доставката на качествени стоки на българския потребител“, пише Добромир Андонов, собственик на „Паркмарт“, в съобщение до БТА.
„Паркмарт“ е българска верига супермаркети и онлайн магазини, фокусирана върху хранителни продукти и стоки за дома от по-висок клас. Първият магазин се появява във Варна през 2018 г., а днес веригата има локации в основните градове на страната.
В края на 2022 година „Карфур“ оперира в повече от 40 държави. В осем от тях – Франция, Испания, Италия, Белгия, Полша, Румъния, Бразилия и Аржентина – компанията управлява директно своите магазини. Според АФП, именно Франция, Испания и Бразилия формират над 80% от общия оборот на веригата.
Френската компания все по-силно се ориентира към франчайз модела, който позволява външни партньори да управляват обектите под нейния бранд.
Изглежда, че пазарът на хранителни стоки у нас се променя и навлизането на „Карфур“ може да доведе до повече избор за българския потребител.
