1c353d6e81abeb8242ab55089eb60802

nashenka raboteshha na moreto gavrata e plna moga da vi

Жителка на Пловдив, която от години прекарва летата си в работа по българското Черноморие, решава да сподели пред Plovdiv24.bg за предизвикателствата в сектора. Онлайн медията публикува думите ѝ без редакция:

„Здравейте! Напоследък темата за отлива на туристи е доста обсъждана. Честно казано, не знам дори откъде да започна. Работя от доста време в тази сфера и, честно казано, нещата сякаш се въртят в един и същи омагьосан кръг.

Родните „бизнесмени“ (неслучайно слагам тази дума в кавички) сами са си виновни за ситуацията. Дават на служителите си толкова ниски заплати, че дори не ми се влиза в подробности – 600-800 лева.

А въпреки че става дума за сезонна работа, където обикновено заплащането би трябвало да е по-високо, защото реално работиш около три месеца.

Това логично води до голямо текучество – хората напускат още по средата на сезона, защото вече им е омръзнало да търпят лошо отношение и експлоатация.

Тези, които идват на тяхно място, нямат нужната подготовка, качеството на услугата пада и туристите започват да се оплакват. Накрая стигнахме дотам, че се налага да внасяме работници от Украйна и Молдова, които не знаят български.

В заведенията положението също не е цветущо – цените са доста високи, а обслужването често е под всякаква критика – намусени сервитьорки, които изглежда предпочитат да те изгонят, отколкото да ти вземат поръчката.

Разликата с Гърция е огромна – там се чувстваш наистина специален, докато у нас – липсва отношение, а качеството често е съмнително. А накрая сметката е сериозна.

Ето защо не е изненадващо, че все по-често се виждат опашки на „Маказа“ и „Кулата“. 2017 и 2018 бяха силни сезони заради проблемите в Турция, Египет и други традиционни морски дестинации.

Това беше сериозен шанс да се наложим на пазара. Но не се случи. Местният бизнес превърна нашето море в евтина дестинация за туристи със съмнителна репутация, които търсят евтин алкохол и понякога се държат лошо с персонала.

Така се създава лош имидж на нашите курорти. Ден година храни – този принцип изглежда доминира по морето през лятото. Но той е напълно погрешно разбран. Няма как да стане така, мили български олигарси, ако искате с минимални вложения да печелите максимално.

Необходима е промяна в мисленето – или ще се научите да предлагате качествена услуга, или през лятото на скъпите сенки и шезлонги ще се излежавате единствено вие и вашите близки…“.

Очевидно е, че основните трудности на българския туризъм са свързани както с отношението към служителите, така и към клиентите. Решенията не са сложни, но промяната зависи изцяло от самите собственици на хотели и ресторанти.

В крайна сметка, промяната в сектора може да започне само отвътре. Дали това ще се случи, остава отворен въпрос.

Каква е вашата реакция за статията?

Доволен
0
Щастлив
0
Харесва ми
0
Не съм сигурен
0
Не ми харесва
0

Може би ще имате интерес и към тази статия :

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *