poluchavash dvojna globa ot kat ako nyamash

 

avtomatichno poluchavash dvojna globa ot kat ako nyamash

Планира се въвеждането на изцяло автоматизирана система за налагане на санкции – човешка намеса няма да има. При установено превишаване на скоростта, електронен фиш ще бъде генериран автоматично и изпращан на посочения електронен адрес. Ако такъв адрес липсва, глобата ще бъде удвоена. В случай че санкциите не се платят, регистрационните табели на автомобила ще бъдат сваляни, като това ще се прилага особено стриктно при водачи от чужбина, информира Парите ни.

Целта на тези промени е възстановяване на реда и дисциплината на пътя. България трябва да спре да се нарежда сред водещите страни по брой жертви и пострадали при пътни произшествия. Това обяви вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов, който пристигна с пътнически влак от София на гарата в Бургас.

„Контролът по пътищата на страната ще бъде засилен чрез интеграция на информационните системи на институциите”, съобщи той.

Само за последните два дни са регистрирани шест тежки катастрофи, като повечето са самокатастрофи с тежкотоварни камиони. Данните сочат, че превишената скорост, отчетена чрез тахографи, е основната причина. В някои от случаите камионите са се движили с 90 км/ч в зони с ограничение 50 км/ч, което е довело до сериозни инциденти с други участници в движението.

„Основният проблем е човешкият фактор – липсата на преценка и отговорност у водачите. Въпреки това, състоянието на пътната инфраструктура също е допринасящ фактор. Държавата остава длъжник по отношение на безопасността на пътната мрежа”, заяви Караджов.

Какви са глобите, ако говорите по телефона, когато шофирате, у нас и в чужбина

Караджов допълни, че КАТ, ДАИ и ТОЛ управлението работят по интегриране на своите информационни системи.

Основната цел е по-добра координация и по-строг контрол. Например, ако електронен кантар засече претоварване на ТИР, информацията ще се предаде веднага, а нарушителят ще бъде спрян на следващия контролен пункт.

Проверките показват и други чести нарушения, най-вече неспазване на задължителните почивки от страна на водачите. В момента се обработват данни за над 470 превозни средства и съответните им шофьори.

Очаква се тази нова система да промени подхода към контрола по пътищата, като се разчита на технологиите за по-голяма справедливост и прозрачност.

Дигитализацията и автоматизацията очевидно ще заемат все по-значимо място в управлението на пътната безопасност. Дали това ще доведе до реални подобрения, предстои да се види.

Засега остава да наблюдаваме как новите мерки ще променят ситуацията по пътищата. Самата реализация на системата ще покаже дали автоматизацията ще даде желания ефект.

Каква е вашата реакция за статията?

Доволен
1
Щастлив
0
Харесва ми
2
Не съм сигурен
3
Не ми харесва
2

Може би ще имате интерес и към тази статия :

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *