IMG 8726

Смъртта на Сияна беше публична екзекуция – извършена както от държавата, така и от пътен рецидивист. След тази трагедия нищо не се промени. Докато медиите следяха случая, в продължение на десет дни не се случиха пътни произшествия с жертви. Мога да избера да остана у дома и да тъгувам в тишина. Но колко още деца ще споделят съдбата на Сияна – буквално размазани в ковчези? Не получих възможност да видя дъщеря си за последно. Вече съм поел по този път и нямам намерение да спирам. Ако някой реши да ме спре – купил съм си гроб до дъщеря си, само куршум може да ме спре. Това разказа Николай Попов, бащата на Сияна, загинала при тежка катастрофа, пред NovaNews.bg.

– „Знаете ли как влизам в стаята ѝ, как гледам вещите ѝ. И това не е едно дете в България, всяко дете може да бъде като моето. Това искам да спре – това безумие, тези убийства”, сподели той.

– „Дядото на Сиана е инвалид, неадекватен, не знае къде се намира”, добавя още Николай Попов.

Попов разказва, че познати се опитват да го разубедят да се противопоставя на институциите, за да го предпазят, но той остава твърд в решението си да продължи.

Той повдига въпроса защо случаят не се разглежда като умишлено престъпление, след като водачът е шофирал с превишена скорост по този път.

Попов отбелязва, че след всяка катастрофа „ние, в нашата държава, винаги започваме да правим законодателствата според събитията на деня”. В същото време той смята, че действията на Министерството на правосъдието са в правилната посока.

Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти, отбелязва, че на пътя, където се случи трагедията със Сияна, има „поне четири вида асфалт с различно качество и различно сцепление и износеност”. Според него „това е убийство, което в България се извършва ежедневно”.

Бащата настоява главният прокурор да обърне внимание и на всички институции, които имат отговорност в този случай.

Той поиска оставка от Десислава Паунова, директор на Дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“, като даде аргумент, че „тя е пряко отговорна за това, което се случва”.

– „По нейно време 46 души изгоряха в македонския автобус. Оттогава се смениха няколко шефове на АПИ, но тя си стои, даже е повишена”, каза още той.

Панчев посочва, че има известен напредък по темата за пътната безопасност и изразява надежда, че този процес ще продължи. Въпреки това предупреждава, че ако мерките и стратегиите се прилагат само на хартия, реална промяна няма да има.

По негови думи, около 70% от кандидатите, които се явяват на първи изпит за шофьорска книжка, го издържат, но според него този резултат не е достатъчен.

Панчев подчерта, че са нужни още много промени, за да се подобри пътната безопасност у нас.

Този случай ясно разкрива колко сериозни и дълбоки са проблемите с пътната безопасност в България. Темата остава изключително важна и изисква реални действия, а не само обещания.

Мнението на Попов и Панчев изтъква необходимостта от спешни реформи и по-сериозен ангажимент от страна на институциите. Очевидно е, че отлагането на проблемите е недопустимо.

Като се има предвид казаното, ясно се вижда, че промяната изисква постоянство и последователност, а не само временни мерки.

Каква е вашата реакция за статията?

Доволен
0
Щастлив
0
Харесва ми
0
Не съм сигурен
0
Не ми харесва
0

Може би ще имате интерес и към тази статия :

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *