Бащата на Сияна проговори – това, което се случва с дядо ѝ ще ви разтърси

Смъртта на Сияна беше публична екзекуция – извършена както от държавата, така и от пътен рецидивист. След тази трагедия нищо не се промени. Докато медиите следяха случая, в продължение на десет дни не се случиха пътни произшествия с жертви. Мога да избера да остана у дома и да тъгувам в тишина. Но колко още деца ще споделят съдбата на Сияна – буквално размазани в ковчези? Не получих възможност да видя дъщеря си за последно. Вече съм поел по този път и нямам намерение да спирам. Ако някой реши да ме спре – купил съм си гроб до дъщеря си, само куршум може да ме спре. Това разказа Николай Попов, бащата на Сияна, загинала при тежка катастрофа, пред NovaNews.bg.
– „Знаете ли как влизам в стаята ѝ, как гледам вещите ѝ. И това не е едно дете в България, всяко дете може да бъде като моето. Това искам да спре – това безумие, тези убийства”, сподели той.
– „Дядото на Сиана е инвалид, неадекватен, не знае къде се намира”, добавя още Николай Попов.
Попов разказва, че познати се опитват да го разубедят да се противопоставя на институциите, за да го предпазят, но той остава твърд в решението си да продължи.
Той повдига въпроса защо случаят не се разглежда като умишлено престъпление, след като водачът е шофирал с превишена скорост по този път.
Попов отбелязва, че след всяка катастрофа „ние, в нашата държава, винаги започваме да правим законодателствата според събитията на деня”. В същото време той смята, че действията на Министерството на правосъдието са в правилната посока.
Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти, отбелязва, че на пътя, където се случи трагедията със Сияна, има „поне четири вида асфалт с различно качество и различно сцепление и износеност”. Според него „това е убийство, което в България се извършва ежедневно”.
Бащата настоява главният прокурор да обърне внимание и на всички институции, които имат отговорност в този случай.
Той поиска оставка от Десислава Паунова, директор на Дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“, като даде аргумент, че „тя е пряко отговорна за това, което се случва”.
– „По нейно време 46 души изгоряха в македонския автобус. Оттогава се смениха няколко шефове на АПИ, но тя си стои, даже е повишена”, каза още той.
Панчев посочва, че има известен напредък по темата за пътната безопасност и изразява надежда, че този процес ще продължи. Въпреки това предупреждава, че ако мерките и стратегиите се прилагат само на хартия, реална промяна няма да има.
По негови думи, около 70% от кандидатите, които се явяват на първи изпит за шофьорска книжка, го издържат, но според него този резултат не е достатъчен.
Панчев подчерта, че са нужни още много промени, за да се подобри пътната безопасност у нас.
Този случай ясно разкрива колко сериозни и дълбоки са проблемите с пътната безопасност в България. Темата остава изключително важна и изисква реални действия, а не само обещания.
Мнението на Попов и Панчев изтъква необходимостта от спешни реформи и по-сериозен ангажимент от страна на институциите. Очевидно е, че отлагането на проблемите е недопустимо.
Като се има предвид казаното, ясно се вижда, че промяната изисква постоянство и последователност, а не само временни мерки.
