Маги Халваджиян прибра огромна сума след финала на „Капките“ – ето колко!

Ако някой още вярва, че златните години на българската телевизия са останали в миналото с формати като „Мелодия на годината“, „Всяка неделя“ и с отдавна напусналата ни Бригита Чолакова, време е да преразгледа това мнение. Днес публицистиката не блести с особени успехи, но Нова телевизия, заедно с продуцента Маги Халваджиян и екипа му, показа миналата неделя, че когато има желание и добри идеи, телевизионната история още се пише. Финалът на „Като две капки вода“ надмина очакванията не само по рейтинг, но и по публика и мащаб. 40 000 души изпълниха Националния стадион „Васил Левски“ за петчасово събитие – нещо, което досега не е било виждано в българския телевизионен ефир.
Още преди да започне финалът по телевизията, празненството на стадиона вече беше стартирало. Екипът и артистите репетираха през цялата предишна вечер, а в неделя вратите на стадиона се отвориха точно в 16:00. Постепенно хората започнаха да заемат местата си. Организаторите предварително бяха обявили, че всички трябва да са вътре до 19:00 – точно час преди началото на живото излъчване. След този момент входовете се затвориха и нови посетители не се допускаха повече.
Организацията веднага направи впечатление – нямаше тълпи или напрежение на входовете. Повечето зрители пристигнаха навреме, както бе препоръчано от екипа. Пред стадиона, както е типично за подобни концерти, имаше сергии с български знамена, тениски с логото на предаването и различни лакомства. Не изненада никого, че опашките за бургери, пуканки, вафли, бира и вода бяха дълги – всички очакваха продължително шоу и нуждата от нещо за хапване, особено с толкова много деца наоколо, беше ясна. Храната и напитките се превърнаха по-скоро в необходимост, не просто в каприз.
„Децата най-много се радват на шоуто!“ коментираха посетители.
Още при първите крачки на стадиона се усещаше празничното настроение. Двама диджеи въртяха хитове от 90-те веднага след отварянето на портите, а точно в 19:00 на сцената излязоха „Дийп зоун проджект“. Около двадесет минути преди 20:00 към тях се присъедини Краси Радков. „Посрещнете един от победителите в „Като две капки вода!“, обяви глас зад сцената, след което актьорът изпълни „Бомба“ – песен от участието си преди три години. След него се появи Владо Зомбори, победител както от миналия сезон, така и от благотворителното издание тази година. Михаела Маринова и Ненчо Балабанов представиха „Бурята в сърцето ми“, като „Михаела Маринова – по прякор Софчето“, я представи колегата й, тъй като тя се превъплъти в Софи Маринова – изпълнение, донесло й победата през 2017 г. и определено от зрителите като най-добрата имитация на фолк звездата. Ненчо, който спечели третия сезон, се появи като Иван Динев – Устата, а Рафи Бохосян също се включи в програмата.
След този динамичен старт атмосферата стана малко по-спокойна, когато на сцената излезе продуцентът Кирил Кирилов – Кико и съобщи, че зад кулисите работят 100 души, а още 1400 са били наети специално за събитието. Това е рекорд за българска продукция. Оказа се обаче, че са се появили сериозни технически затруднения.
„Ще стартираме шоуто, без да имаме комуникация помежду си“, обяви Кико и помоли всички на стадиона, които имат възможност, да включат самолетен режим на телефоните си – явно, за да улесни връзката в екипа. Какво се случи след това и дали проблемът се е разрешил, не стана ясно, но за хората на стадиона финалът премина безпроблемно. Публиката не забеляза нищо от организационните трудности.
Телевизионният финал, който зрителите на място следяха на живо, започна със запис на Калин Врачански – победител от четвъртия сезон, който покани всички да гледат. През това време Краси Радков, Михаела Маринова, Владо Зомбори и останалите победители от 12-те сезона се разположиха сред зрителите по пътеките.
Публиката беше помолена да освободи пътеките и пистата, тъй като по нея трябваше да премине специален джип с Васил Василев – Зуека, който бе пристигнал от Испания, за да води финала.
Рафи Бохосян (двукратен победител), Калин Врачански, Невена Бозукова, Славин Славчев, Фики, Ненчо Балабанов, Владимир Зомбори, Владо Михайлов, Стефан Илчев, Михаела Маринова и Краси Радков тръгнаха към сцената от различни точки сред публиката. Реакцията на зрителите беше изключително ентусиазирана. След това обещаната поява на Зуека с открит джип и фойерверки допринесе за още по-голямо оживление. Състезателната част започна с любимеца този сезон – Вениамин, който по-късно спечели 13-ия, наричан „фатален“, сезон на „Капките“. Той стартира изпълнението си сред публиката, придружен от масовка, и пробяга 120 метра до сцената, преди да започне. Това беше възстановка на клипа на Майкъл Джексън „They Don`t Care About Us“, избран от Вениамин за финала. Заради тичането гласът му отслабна, което направи впечатление на всички. Част от зрителите заподозряха, че това е нарочно заложено в сценария: „От това обикаляне на стадиона не му остана въздух, много тъп сценарий!“, „Дайте да гласуваме за това момче! Цял сезон се стара и е толкова земен! Но това тичане не знам кой го е измислил!“, споделяха в залата. Още от самото начало Вениамин беше сочен за фаворит, а снимката му за финала събра значително повече положителни реакции в социалните мрежи в сравнение с останалите. Още тогава се предполагаше, че той ще спечели – и това се случи.
След Вениамин на сцената се появиха Димитър и Христо с изпълнение като Кирил Маричков и Дони, а кулминацията настъпи, когато Димитър коленичи пред приятелката си Ани, която участваше като цигуларка, и й предложи брак. Още преди финала се шегуваха, че „Капките“ вече изпреварва „Ергенът“ по годежи, защото и звездата от „Войната на буквите“ Даниел Върбанов предложи на Александра Лашкова, която по-рано впечатли с имитация на Лейди Гага.
Голямо впечатление направи и изпълнението на Иван Христов като Елвис Пресли – той даде всичко от себе си и достигна до финалната тройка. Николаос Цитиридис също се представи добре, но изборът на по-непознато парче от мюзикъл с Хю Джакман вероятно му попречи да стигне до финала. Звезди от „Ахат“ в ролята на Джо Лин Търнър беше критикуван в социалните мрежи, но на стадиона бе аплодиран. Роксана не можа да достигне нивото на Уитни Хюстън, но 40-хилядната публика остана впечатлена. Михаела Филева се отличи както с визия, така и с изпълнение, и напълно заслужи място на финала. Дивна, макар да представи авторска народна песен, не постигна очаквания ефект.
За зрителите пред телевизора „Капките“ съчетава музика и хумор, но на стадиона акцентът беше основно върху изпълненията. Макар тримата водещи – Димитър Рачков, Герасим Георгиев – Геро и Васил Василев – Зуека, да се стараеха, участниците и гост-артистите бяха тези, които истински забавляваха публиката по време на рекламите. Докато по телевизията вървяха паузи, на стадиона купонът не спираше. Първо излязоха Братя Мангасарян, после сцената беше за децата, спечелили благотворителните издания заедно с минали участници. След това Любо Киров подгря всички с „Целуни ме“, а после представи новата си песен и прикани хората да светят с телефоните си, ако им хареса. Целият стадион светна. „Благодаря ви за подкрепата! Сега моля всички, които харесват песента, след като започна да я пея, да размахат телефоните!“, каза Киров. Новото му парче беше „За красивите неща“ – с послание за стремежа към щастие и мечти, дори в трудни моменти.
Публиката беше във възторг, а Любо Киров обеща, че тази вечер ще остане незабравима за него. В последните рекламни паузи прозвучаха изпълненията на Веселин Маринов – „Лятна жълта рокля“ и „За теб, Българийо“. Всички отново станаха на крака. Единствено липсваха изяви от другите двама от журито – Хилда Казасян и Димитър Ковачев – Фънки, което със сигурност би било интересно.
В крайна сметка вечерта се превърна в истински празник. Дори и най-мащабните тържества обаче имат своя предел – пет часа шоу, плюс дългото предварително парти, се оказаха твърде много за част от зрителите. Мнозина започнаха да се изтеглят още с обявяването на победителя, без да изчакат финалните конфети за Вениамин. Явно предпочетоха да избегнат струпванията на изхода и да си тръгнат по-рано.
Нова телевизия отчете рекордни рейтинги. Данните показват, че 2,7 милиона души над 4-годишна възраст са гледали поне част от шоуто, а средната аудитория е била 1,3 милиона. 60% от зрителите в тази група са избрали именно „Капките“. В категорията 18-59 години делът е 55%. Това е пет пъти повече от резултатите на конкурентите, отбелязват от Нова телевизия.
Финалът на „Капките“ се превърна в събитие, което ще се помни в историята на българската телевизия. И организатори, и публика бяха изненадани от мащаба на това шоу.
Финалът на сезона доказа, че и днес могат да се случат истински запомнящи се телевизионни моменти, когато има добра организация и истински ентусиазъм. Публиката продължава да цени живото шоу и мащабните събития.
Мащабът на този финал показа, че интересът към големи телевизионни формати и събития у нас остава висок. Организацията и отдадеността на екипа бяха ключови за успеха на това издание.
