е пълна мога да ви кажа защо туристите бягат

Пловдивчанка, която всяко лято работи по Черноморието, се обърна към Plovdiv24.bg, за да разкаже своите впечатления относно проблемите в района. Местният сайт публикува мнението ѝ без намеса:

„Здравейте! Темата за намаляващия брой туристи напоследък стана особено обсъждана. Честно казано, не знам от какво да започна. От години съм в този бранш и все едно всичко се повтаря – нищо не се променя.“

Родните „бизнесмени“ (неслучайно използвам кавички) сами са си виновни за ситуацията. Плащат на хората си толкова малко, че дори не ми се коментира. 600-800 лева.

Става дума за сезонна работа, която предполага, че заплащането трябва да е по-добро, тъй като работим интензивно за около три месеца.

Това естествено води до голямо текучество – персоналът си тръгва дори по време на най-натоварения сезон, тъй като им е омръзнало да ги подценяват и да ги използват.

Наеманите на тяхно място хора често нямат нужния опит – оттам пада качеството, а оплакванията на туристите се увеличават. Вече стигнахме дотам да търсим работници от Украйна и Молдова, които не знаят български.

В ресторантите положението е подобно – цените са високи, но обслужването е слабо – намусени сервитьорки, които сякаш искат да те изгонят, вместо да ти продадат нещо.

Сравнението с Гърция е огромно – там те обслужват така, че се чувстваш неудобно от вниманието. Тук няма отношение, а качеството често е съмнително. В крайна сметка сметката е доста сериозна.

Не е чудно, че все по-често слушаме за опашки при „Маказа“ и ГКПП „Кулата“. През 2017 и 2018 имахме успешни сезони, до голяма степен заради проблемите в Турция, Египет и други популярни морски дестинации.

Това беше възможност за Черноморието да спечели по-добри позиции на пазара. Но това не се случи. Местните предприемачи превърнаха морето в евтина дестинация за съмнителни чужденци, които идват основно за евтин алкохол и понякога се държат грубо с персонала.

Така се създава лош имидж на курортите ни. „Ден година храни“ – явно това е водещото тук през лятото. Само че този принцип е напълно погрешно разтълкуван. Няма как да стане, мили български олигарси, които искате с минимални разходи да изкарате максимална печалба.

Или ще смените мисленето си и ще започнете да предлагате по-добро обслужване, или под скъпите сенници и шезлонги през лятото ще си почивате само вие и вашите семейства…“.

Тази позиция очертава някои от съществените трудности, пред които е изправен туризмът по Черноморието. Дали ще има промяна, сякаш зависи изцяло от нагласите на местния бизнес.

Споделеното от пловдивчанката ясно показва с какви проблеми се сблъсква секторът. Явно решението е в промяна на отношението към туристите и работещите.

Обобщено, коментарът подчертава нуждата от реална промяна в подхода на бизнеса, ако искаме българското Черноморие да остане конкурентно.

Каква е вашата реакция за статията?

Доволен
0
Щастлив
0
Харесва ми
0
Не съм сигурен
0
Не ми харесва
0

Може би ще имате интерес и към тази статия :

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *