20 Глоба за родителите ако детето е…

Ново 20 Глоба за родителите на ученици ако детето е…

Учителският синдикат към КТ „Подкрепа“ поиска оптимизиране на учебните програми и заяви, че не подкрепя идеята за повече часове по математика. По думите на председателя д-р Юлиян Петров, българските ученици вече имат предимство спрямо връстниците си в чужбина.

Според д-р Петров сегашната образователна система поставя акцент основно върху българския език, математиката и чуждите езици, докато предмети като природни науки, изкуства и спорт остават на по-заден план, съобщава OFFnews.bg.

Той предлага в учебното съдържание да се включат религия и добродетели. Синдикатът вярва, че мярката би имала ефект, ако се въведе оценка за поведение и се налагат финансови санкции на родителите при по-сериозни нарушения от страна на учениците.

Д-р Петров допълва, че оценката за поведение трябва да има тежест при кандидатстване във висшите учебни заведения.

Синдикатът настоява и за пълна забрана на мобилните телефони в училищна среда, като отговорността при нарушения да се разпределя между учениците и родителите им. „Определено сме против учителите да бъдат обременени със задължението да проверяват, събират или пазят ученически телефони. Абсурдно е да се изисква от училищата да закупуват специални съоръжения за съхранение на телефоните“, изтъква председателят.

Той допълва, че дисциплинарните мерки следва да се определят от колективен педагогически орган, за да не се възприемат като административно наложени. (Административните актове могат да бъдат обжалвани – бел. ред.).

Синдикатът изразява удовлетворение от увеличението на учителските заплати, но отбелязва, че те все още не са на достатъчно високо ниво. Младите учители очакват стартова заплата в размер между 3000 и 6000 лева.

Синдикат „Образование“ ще настоява за промени в учебните програми и планове; възможност за закупуване на инструменти и приложения с изкуствен интелект от училищата; подписване на договори между родителите и училището за спазване на правилника; въвеждане на дисциплинарна оценка; отпадане на 15-те дни отсъствия по домашни причини; освобождаване на учителите от непедагогически и административни задачи; включване на втора категория труд за учителите; намаляване на седмичния норматив след навършване на 50 години и ползване на една година рехабилитация след всеки пет години стаж; атестирането на педагогическите специалисти да бъде част от системата за диференцирано заплащане; и в закона да се заложи 130% от средната брутна работна заплата за страната като възнаграждение за педагогическите специалисти.

Изглежда, че учителските синдикати са фокусирани върху подобряване на условията на труд и въвеждане на реални промени в образователната система. Въпросът за баланса между дисциплина и модернизация остава отворен.

Каква е вашата реакция за статията?

Доволен
0
Щастлив
0
Харесва ми
2
Не съм сигурен
1
Не ми харесва
0

Може би ще имате интерес и към тази статия :

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *