pilott na „er indiya narochno e ubil 260 dushi

Първите изводи от разследването на катастрофата с „Еър Индия“, при която загинаха 260 души, сочат, че капитан Сумийт Сабхарвал – пилотът на самолета – е страдал от психични затруднения.

Сабхарвал, който има над 8200 летателни часа, е управлявал „Боинг 787 Дриймлайнър“ във фаталния ден – 12 юни. Самолетът се разбива малко след като излита, а сред жертвите са 241 души на борда и още 19 на земята.

Допълнителни факти за инцидента

Разследващите посочват, че непосредствено след излитането са били изключени два горивни превключвателя в кабината, което е довело до загуба на мощност и произшествието. Капитан Мохан Ранганатан, експерт по авиационна безопасност, казва: „Пилотите трябва да повдигнат превключвателите, преди да ги променят — те не са обикновени бутони, които могат да бъдат случайно изключени.“

Данните от черната кутия разкриват, че единият пилот е задал въпрос на другия защо е изключено горивото, а отговорът е бил, че това не е направено. Вторият пилот, Клайв Кундер, е на 28 години и има повече от 3400 часа опит във въздуха.

Възможна ли е умишлена намеса?

Ранганатан заявява, че не може да се изключи възможността превключвателите да са били изключени умишлено. „Нищо друго не би обяснило защо и двата превключвателя са били преместени в положение „изключено“ веднага след излитане — това е направено умишлено“, казва той.

Пилоти от „Еър Индия“ потвърждават, че Сабхарвал е имал психични проблеми в последните години и често е отсъствал по здравословни причини след лични драми, включително загубата на майка си. Въпреки това, от авиокомпанията твърдят, че той е бил „медицински годен“ да изпълнява задълженията си.

Реакция от близките на загиналите

Семействата на жертвите обвиняват „Еър Индия“ и властите в опит да прехвърлят цялата отговорност върху пилотите. „Този доклад е прикритие — искат да обвинят загиналите, които не могат да се защитят“, казва Амин Сидики, изгубил свои близки при катастрофата.

Възможност за техническа неизправност

Случаят повдига и въпроси за евентуална техническа неизправност. През 2018 г. FAA предупреждава, че някои „Боинг 737“ имат горивни превключватели без заключващ механизъм, което може да доведе до случайно изключване. Тази препоръка не е била задължителна, а „Еър Индия“ уточнява, че не е предприемала проверки във връзка с този бюлетин.

Какво предстои

Към момента не е ясно дали причината за трагедията е умишлено действие, човешка грешка или технически проблем, който е можел да бъде предотвратен. Разследването продължава, докато семействата на жертвите настояват за пълна прозрачност относно случилото се.

Този случай ясно илюстрира колко комплексни могат да бъдат факторите зад авиационните катастрофи. Вероятно ще мине време, докато стане ясно дали ще има еднозначен отговор за причините.

Каква е вашата реакция за статията?

Доволен
0
Щастлив
0
Харесва ми
0
Не съм сигурен
0
Не ми харесва
0

Може би ще имате интерес и към тази статия :

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *